Povinné informace

1. Název

Obec Kuřimany

2. Důvod a způsob založení

Obec Kuřimany vznikla jako územní samosprávná jednotka v souladu s § 1 a § 2 zákona č. 367/1990 Sb. o obcích a dle § 4 tohoto zákona vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající, tedy je právnickou osobou ve smyslu § 18 odst. 2 písm. c/ zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou.

Posláním subjektu Obec Kuřimany je zajištění veřejné správy na svém území, případně výkon státní správy v územním obvodu, za podmínek stanovených zákony (zejména hlava sedmá Ústavy ČR a § 35-66 zák. č. 128/2000 Sb v platném znění o obcích).
 

3. Organizační struktura

Obec Kuřimany má volené Zastupitelstvo obce, starostu a místostarostu. Zastupitelstvo obce zřídilo výbory finanční a kontrolní.

4. Kontaktní spojení

4.1 Kontaktní poštovní adresa:

Obec Kuřimany

Kuřimany 11

38601  Kuřimany

Telefon: 776471086
Fax:

E-mail: obec@kurimany.cz
Www: www.kurimany.cz
ID DS: 4tyamu7
E-podatelna: podrobnosti o e-podatelně

Další kontaktní údaje

4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu:

Obec Kuřimany

Kuřimany 11

38601  Kuřimany

4.3 Úřední hodiny

Úřední hodiny
Pondělí: 18:00-20:00
Úterý:
Středa:
Čtvrtek:
Pátek:
Sobota:
Neděle:

4. 4 Telefonní čísla

Telefonní čísla

4. 5 Elektronická adresa internetových stránek

www.kurimany.cz

4.6 Adresa podatelny

Obec Kuřimany

Kuřimany 11

38601  Kuřimany

4. 7 Elektronická adresa podatelny

E - podatelna

4. 8 Datová schránka

4tyamu7

5. Případné platby lze poukázat

Bankovní spojení pro všechny v úvahu připadající platby od veřejnosti.

Číslo účtu: 030320291 / 0100
Banka:  Komerční banka

6. IČO

Identifikační číslo organizace (IČ): 46684492

7. Plátce daně z přidané hodnoty

Daňové identifikační číslo (DIČ): -

8. Dokumenty

8.1. Seznamy hlavních dokumentů

8.2. Rozpočet

9. Žádosti o informace

Pro získání potřebných informací kontaktujte úřad obce nebo e-podatelnu .

10. Příjem podání a podnětů

Místo a způsob, kde lze podat žádost nebo stížnost, předložit návrh, podnět nebo jiné dožádání anebo obdržet rozhodnutí o právech a povinnostech osob.

Pro získání potřebných informací kontaktujte úřad obce nebo e-podatelnu .

11. Předpisy

10.1 Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž Obec Kuřimany jedná:

Ústava České republiky (ústavní zákon č. 1/1993 Sb.)
Listina základních práv a svobod (usnesení č. 2/1993 Sb.)


Mezi nejdůležitější předpisy, podle nichž obec jedná a rozhoduje, patří především následující zákonné normy v platném znění včetně pozdějších změn a doplňků:

  • zák. č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 152/1994 Sb. o volbách do zastupitelstev v obcích, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 500/2004 Sb. správní řád, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 200/1990 Sb. o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 301/2004 Sb. o matrikách, ve znění pozdějších předpisů
  • prováděcí vyhláška č. 207/2001 k zákonu o matrikách
  • vyhl. 326/2000 sb. Vyhláška Ministerstva vnitra o způsobu označování ulic a ostatních veřejných prostranství názvy, o způsobu použití a umístění čísel k označení budov, o náležitostech ohlášení o přečíslování budov a o postupu a oznamování přidělení čísel a dokladech potřebných k přidělení čísel
  • zák. č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 133/1985 Sb. o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 84/1990 Sb. o právu shromažďovacím, ve znění pozdějších předpisů
  • nař. vlády 343/2000 Sb., kterým se zrušují nařízení vlády č. 475/1990 Sb., kterým se určují pověřené obecní úřady, ve znění nařízení vlády č. 315/1995 Sb., a nařízení vlády č. 82/1992 Sb., kterým se určují další pověřené obecní úřady
  • zák. č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 576/1990 Sb. o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 455/1991 o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 563/1991 Sb. o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 143/1992 Sb. o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších organizacích a orgánech, ve znění pozdějších předpisů
  • nař. vlády 37/2003 Sb. o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev
  • zák. č. 280/2009 Sb. daňový řád, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 338/1992 Sb. o dani z nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 273/2008 Sb. o dani z nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 21/2006 Sb. o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých zákonů (zákon o ověřování)
  • zák. č. 111/1994 Sb. o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhl. MV č. 231/1996 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcích
  • zákoník práce č. 262/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 148/1998 Sb. o ochraně utajovaných skutečností, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 301/2000 Sb. o matrikách, ve znění pozdějších předpisů
  • Prováděcí vyhláška č. 207/2001 k zákonu o matrikách
  • zák. č. 185/2001 Sb. o odpadech, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. 513/1991 Sb. – Obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
  • nař. vlády č. 364/1999 Sb. o součinnosti orgánů státní správy s obcemi
  • zák. č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 227/2000 Sb. o elektronickém podpisu, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon o obchodních korporacích č.90/2012 Sb.

11.2 Přehled právních předpisů vydaných v rámci věcné působnosti povinného subjektu:

vyhlášky a nařízení.

Další odkazy, kde je možné získat potřebné informace o zákonných normách:

12. Úhrady za poskytování informací

12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

Obec Kuřimany je oprávněno žádat v souvislosti s poskytováním informací úhradu ve výši nákladů spojených s vyhledáváním informací, pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací, může rovněž podmínit vydání informací zaplacením úhrady nebo zálohy.

 

Sazebník úhrad
Náklady spojené s mimořádně rozsáhlým vyhledáním informací Hodinové sazby odvozené z nákladů na platy, příp. mzdy a ostatní osobní náklady, spojené s mimořádně rozsáhlým vyhledáním informací
materiálové náklady pořízení kopií v závislosti na druhu kopie, použité technologii kopírování a způsobu pořízení
náklady na technické nosiče dat dle aktuálních cen technických nosičů dat
odeslání informací žadateli
  • odeslání informace e-mailem – poměrná částka za dobu odesílání informace dle podmínek poskytovatele služeb
  • balné (paušální sazba)
  • poštovné dle aktuálního ceníku
  • telefonní poplatky (vč. faxu) dle aktuálního ceníku poskytovatele služeb
práce s archiváliemi dle ceníku služeb a úkonů SN ČR
  • Ceny, uvedené v sazebníku, se nevztahují na vydávání stejnopisů, opisů, fotokopií a výpisů z úředních spisů, za což jsou vybírány správní poplatky dle položky 3 sazebníku správních poplatků, který tvoří přílohu zákona č. 368/1992 Sb. o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.
  • Bude-li obec požadovat za poskytnutí informací úhradu, oznámí tuto skutečnost písemně žadateli před poskytnutím informace.
  • Poskytnutí informace je podmíněno zaplacením požadované úhrady. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady úhradu nezaplatí, obec žádost odloží. Po dobu vyřizování stížnosti proti výši požadované úhrady lhůta neběží.
  • Výsledná cena za poskytnutí informace je součtem dílčích cen, uvedených v sazebníku.

12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

Zatím nevydána.

13. Licenční smlouvy

13.1 Vzory licenčních smluv

Licence nebyly poskytnuty.

13.2 Výhradní licence

Výhradní licence nebyly poskytnuty.

14. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím

Výroční zprávy za předchozí roky jsou zveřejněny v samostatné sekci .

Pověřenec pro ochranu osobních údajů

Pověřenec pro ochranu osobních údajů

Jméno: Svazek obcí Dolního Pootaví
Ulice/č.p.: 76
PSČ, město(obec): 38901, Cehnice
Telefon: 724377978
E-mail: pootavi@pootavi.cz
Datová schránka: 8ivsvy8

GDPR

Ochrana osobních údajů

Informace k ochraně osobních údajů – GDPR

Informační povinnost správce

 

Nařízení Evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679, ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) představuje reformu ochrany osobních údajů v rámci Evropské unie. Vztahuje se na zcela nebo částečně automatizované zpracování osobních údajů a na neautomatizované zpracování těch osobních údajů, které jsou obsaženy v evidenci nebo do ní mají být zařazeny.

 

Vedle Nařízení Evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679 stále v současné době platí český zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Předpokládá se však vydání nového právního předpisu. Nové nařízení nepřináší úplnou revoluci v oblasti ochrany osobních údajů, některé povinnosti zaváděné obecným nařízením jsou však zcela nové.

 

Právo na ochranu osobních údajů není právem absolutním; musí být posuzováno v souvislosti se svou funkcí ve společnosti a v souladu se zásadou proporcionality musí být v rovnováze s dalšími základními právy. Nařízení ctí všechna základní práva a dodržuje svobody a zásady uznávané Listinou, jak jsou zakotveny ve Smlouvách, zejména respektování soukromého a rodinného života, obydlí a komunikace, ochranu osobních údajů, svobodu myšlení, svědomí a náboženského vyznání, svobodu projevu a informací, svobodu podnikání, právo na účinnou právní ochranu a spravedlivý proces, jakož i kulturní, náboženskou a jazykovou rozmanitost.

 

Hospodářská a sociální integrace vyplývající z fungování vnitřního trhu vedla ke značnému nárůstu příhraničních toků osobních údajů. V celé EU se zvýšila výměna osobních údajů mezi veřejnými a soukromými aktéry, včetně fyzických osob, sdružení a podniků. Právo EU zavazuje vnitrostátní orgány členských států ke spolupráci a výměně osobních údajů, aby mohly plnit své povinnosti nebo provádět úkoly jménem orgánu jiného členského státu.

 

Rychlý technologický rozvoj a globalizace s sebou přinesly nové výzvy pro oblast ochrany osobních údajů. Rozsah shromažďování a sdílení osobních údajů významně vzrostl. Technologie umožňují jak soukromým společnostem, tak orgánům veřejné moci využívat při provádění jejich činností osobní údaje v nebývalém rozsahu. Fyzické osoby tak stále častěji své osobní údaje zveřejňují, a to i v globálním měřítku. Technologie změnily ekonomiku i společenský život a měly by dále usnadňovat volný pohyb osobních údajů v rámci EU a předávání do třetích zemí a mezinárodním organizacím a zároveň zajistit vysokou úroveň ochrany osobních údajů.

Správce osobních údajů:

Název: Obec Kuřimany

Sídlo: Kuřimany 11

Zastoupená starostou: Ing. Miroslav Hejtmánek

IČ: 46684492

Pověřenec pro ochranu osobních údajů:

Jako orgán veřejné moci má obec povinnost zajištění Pověřence pro ochranu osobních údajů. Pověřencem v naší obce je:

Svazek obcí Dolního Pootaví
Cehnice 76, 387 52 Cehnice
IČ: 70919771
Iva Chládková, tel. 724 377 978, e-mail: pootasvi@pootavi.cz

Na Pověřence se můžete obrátit v případě, že se domníváte, že zpracováváme vaše osobní údaje v rozporu s právními předpisy a můžete u něj podat stížnost.

Důvod zpracování osobních údajů obcí:

Osobní údaje zpracováváme proto, že nám tuto povinnost ukládá zákon nebo jiný právní předpis (zejména zákon o obcích 128/200 Sb., zákon 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech, místní vyhlášky k poplatkům a další). Dále osobní údaje zpracováváme v rámci výkonu územní samosprávy a při plnění smluvních vztahů.

Předávání údajů jiným subjektům:

K předávání osobních údajů jiným subjektům dochází pouze v případech, kdy nám to ukládá právní předpis nebo podmínky dotačního titulu. Soukromým subjektům osobní údaje nepředáváme nebo jen v případech výjimečných (např. externí služby účetní a daňové). K předávání osobních údajů do třetích zemí (mimo území EU) nedochází.

Doba uložení osobních údajů v evidencích:

Doba uložení je stanovena vnitřními předpisy – jedná se o nezbytně nutnou dobu podle účelu zpracování.